maandag 25 juli 2011

Surprise.....Werk aan de winkel !!!

Het is alweer een maand geleden dat ik hier was. Dat heeft een bijzondere reden.
Vanaf het begin....
een vriendin nodigde mij uit voor de thee en vroeg me die middag om haar te helpen een winkel te beginnen.
Ze wil graag woonspullen verkopen, kleine meubels en woondecoraties, en ze vroeg mij of ik haar wil helpen met inkopen en de winkel inrichten en decoreren. Ik zou dan mijn creaties ook daar kunnen verkopen.
Ik was zo blij toen ze tegen me zei dat mijn spullen haar winkel gezellig zullen maken en dat ze zo houdt van wat ik maak..
Ik was stomverbaasd omdat ikzelf altijd van zoiets gedroomd heb. Dingen maken, die ik dan als cadeautjes in een  piepklein winkeltje, misschien gewoon vanuit mijn huis, aan anderen zou verkopen. Het leuke eraan was, dacht ik dan altijd, dat ík het fijn vond om te knutselen.....iemand anders zou het dan kopen, er blij mee  zijn en het kunnen weggeven (of zelf houden natuurlijk :).... de persoon die het ontvangt zou er plezier aan hebben en....... laatste van alles, ik zou een deel van de opbrengst aan een goed doel kunnen schenken. Daarbij komt ook nog dat ik een deel van het basismateriaal in de inbrengwinkel koop, zodat er een hergebruik is.
Zoveel kleine mooie resultaten, enkel omdat ik iets met mijn creativiteit doe. Dat leek me zo geweldig.
Ik heb in het verleden verscheidene pogingen gedaan, maar moest er steeds, om wat voor reden dan ook, weer mee stoppen. Twee jaar geleden ben ik opnieuw begonnen, maar kreeg allerlei tegenslag, waardoor het niet gebeurde. Ergst van alles was dat ik vorig jaar de ziekte van Lyme kreeg.
Nu is dat na acht maanden toch aan het genezen en opeens komt deze vraag.
Ik heb er een poos over nagedacht en JA gezegd. Deze vriendin, ik kan nog niet zeggen hoe ze heet, gaat een pandje zoeken, en pas inkopen als dat zover is.
Ik begin nu met een voorraad artikelen te maken, zodat er meteen iets in de winkel kan staan.
Als zaken toch anders verlopen is een webwinkel een goede mogelijkheid, ook als ik het misschien eerst alleen zou doen. Natuurlijk wordt er vanalles nog geregeld op allerlei gebied, maar het is niet nodig om dat allemaal te vertellen.
Mijn eerste grote klus was om in ons huis een andere plaats als werkplek te vinden.
Ik zat op zolder, maar dat werkte gewoon niet, te ver, te koud, te warm, te...vanalles :)
Meneer B. (de schat...hij weet niet waar hij aan begint!!) bood mij aan om met hem zijn werkkamer te delen. Dat is de omgebouwde garage en de laatste weken heb ik besteed om alles te verslepen en op orde te maken zodat ik van start kan.
Nu is het zover. Het voelt als een groot avontuur. Ik weet niet of het gaat lukken, maar ik wil het wel graag.
Ik ga beginnen, benieuwd waar ik uitkom, en wil hier op mijn weblog verslag van mijn belevenissen gaan doen.

Wish me luck !!

Wilma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...